כמה עולה קידום ממומן בגוגל?

בעולם של היום, אין אחד שלא נמצא בדיגיטל. דרך מנועי החיפוש, הרשתות החברתיות ומגוון האתרים השונים, אנחנו חוקרים את העולם, שומרים על קשר עם האנשים שאנחנו אוהבים, לומדים דברים חדשים, מתעדכנים בחדשות ברחבי הארץ והעולם ומעבירים את שעות הפנאי בנחת. ולכן, זה לא באמת כל כך מפתיע שהאינטרנט הפך כיום כמוקד משמעותי עבור גולשים רבים עבור מציאה של אנשי מקצוע איכותיים בשלל תחומים ועולמות תוכן.

במילים אחרות, בית עסק שנוכחותו באינטרנט נגישה במיוחד לגולשים, הוא בית עסק שאנשים רבים יותר יכירו וכיוצא בזאת, אחד שיהנה מיותר לקוחות. בסופו של דבר לא משנה עד כמה העסק שלכם מוצלח והעובדים שלכם מסורים, ללא הלקוחות גלגלי השיניים לא יזוזו ומהסיבה הזו בדיוק, חשוב להפגין נוכחות.

מהו קידום ממומן?

קידום ממומן בגוגל, לצד הקידום האורגני בגוגל היא אחת מאפשרויות הקידום החמות ביותר שיש כיום בדיגיטל. קידום ממומן הוא שירות שמציעה גוגל בעבור תשלום, בו היא מאפשרת לבית העסק שנעזר בה להעלות את הקישור לאתר בית העסק לראשית רשומת תוצאות החיפוש. לעומת קידום אורגני בו העבודה היא ממושכת ודורשת השקעה מרובה עד להנאה מהתוצאות, כשמדובר בקידום ממומן, את התוצאות בשטח ניתן לראות יחסית מהר. מסיבה זו בדיוק, בתי עסק רבים נהנים לשלב ביחד עם הקידום האורגני עבודה של קידום ממומן, על מנת להנות מחשיפה איכותית בהקדם.

איך נעשה תמחור של קמפיין קידום בגוגל?

גוגל מציעה מגוון אסטרטגיות שונות לתמחור הפרויקט בינהן PPC, CPA, CPM, ROAS ועוד. שיטות התמחור השונות מאפשרות למנהל קמפיין הפרסום לשלם בהתאם לכמות ההקלקות, פעולת רכישה שהיא מכניסה לעסק, חשיפה ועוד. עקרונית את העבודה מול גוגל ניתן לבצע ישירות, ובכך לקבוע את התקציב שעומד על הפרק – הגדלת התקציב כמובן משמעו הגדלת החשיפה ושדרוג של איכות התוצאות. עם זאת, בפועל אנשים רבים מחליטים להיעזר כיום באנשי קידום מיומנים שיעשו את העבודה בשבילם והאמת היא שיש בזה היגיון. 

הקמה של קמפיין בגוגל דורשת עבודה מגוונת במיוחד שכוללת הגדרה איכותית של קהל יעד לפי מגוון פרמטרים, חקר מילות מפתח וכמובן – יצירה של מודעה אטרקטיבית במיוחד. את כל אלה תוכלו לבצע בעצמכם, אך לקבלת התוצאות הטובות ביותר, כנראה שעדיף להיעזר במומחה שיודע ומכיר מקרוב את התחום

תמחור העבודה מול איש מקצוע

תמחור של עבודת קידום נעשית כיום בשתי דרכים עיקריות. הדרך הראשונה היא תמחור שהוא אבסולוטי לפרויקט. כלומר, בפרויקט שכזה ישנם שני תקציבים – התקציב שמועבר ישירות לגוגל והתקציב הנוסף, שמוענק לאיש המקצוע שמתעסק בקידום אתר העסק שלכם. תקציב בתצורה של דמי ניהול עומד לרוב בטווח של 1200-2000 ש”ח לחודש. השיטה השנייה, היא שיטה יחסית, בהתאם לתקציב הפרסום שעומד על הפרק. לצורך העניין, במידה ואתם מוכנים להשקיע 5000 ש”ח בפרויקט הקידום, הסטנדרט הוא לקחת באזור ה-20% מהתקציב כך שבפועל 4000 שקלים ילכו לגוגל ישירות ו-1000 שקלים כעמלת עבודה לאיש המקצוע. העדיפות של סוגי התמחור הן עבור איש המקצוע והן עבוד הלקוח משתנה בהתאם לגודל הפרויקט והתקציב של הלקוח – יש חברות שמציעות שיטת תמחור אחת או לחילופין חברות שמאפשרות לנהל על כך שיח משותף.

בסופו של דבר, כמו בכל עבודה שנוגעת לעסק האישי שלכם, התקציב שעומד על הפרק הוא משמעותי הן מבחינת הנזק בכיס, אך מנגד גם מבחינת פוטנציאל ההצלחה שלה. לכן, חשוב להשקיע ולבחור מקדם אתרים מיומן שמכיר את העבודה ויאפשר לכם להנות מהתוצאות הטובות ביותר.

בהצלחה!

תוכן עניינים

לעסק שלך מגיע הטבה משתלמת!
1,500 ₪ מתנה לתקציב הפרסום בגוגל
ההטבה היא לחשבונות חדשים בלבד, לאחר הוצאות פרסום של 1,500 ₪